Tip Blogging Terbaik

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 21:38 Komen : 1 Tag :
Assalamualaikum wbt ....

Selamat malam semua.Malam nie Nurul nak share la sikit macam mana nak jadi blogging yang terbaik.Sebenarnya sapa yang tak ingin nak jadi blogging terbaik kan Nurul pun mau,tapi kadang-kadang kita tak tahu tips yang betul sebab tu sampai sekarang tak jadi yang terbaik >,<.

Kat ini Nurul nak share 5 tips nak jadi blogging yang terbaik :

  • Senantiasa mengkaji dan mengresearch perkara berkaitan SEO, blog, traffik, UV, pageviews dan segala macam berkaitan blog dan dunia internet ni. Makin banyak kita tau, makin banyak la kita boleh praktikkan kat blog kita sendiri. Nak kaji? Search je kat Google, Yahoo dan beraneka jenis enjin pencarian lagi. Senang kan?
  • Menulis, menaip entri perlu dilakukan dalam keadaan minda yang relax, tenang dan jugak tak dipengaruhi sebarang emosi ! Sentiasa berfikiran positif jugak membantu dalam menghasilkan entri berkualiti .
  • Jangan terlalu mengharapkan pada JUMLAH FOLLOWER, DUIT , POPULARITI, KOMEN sebab itu semua akan datang sendiri kalau entri ataupun blog anda berkualiti dan ada UMPHHH.. Semua benda tu akan bergolek datang pada anda tanpa diharap ! Hehe..
  • Mencipta kelainan dan identiti sendiri penting dalam setiap blogger. Memang agak susah untuk dipolish. Tapi cuba untuk lebih menjadi diri sendiri ketika menaip mahupun menghasilkan entri berkualiti. Termasuklah gaya penulisan, interaksi dengan pelawat blog, Facebook, mahupun YM ! Bila dah ada gaya dan style sendiri, sudah tentu pembaca akan dapat ingat anda dengan mudah dan berkekalan serta mungkin menjadi sebutan ! Sapa tau kan? ;)
  • Template blog, widget, muzik dan segala macam jenis paparan luaran blog banyak mempengaruhi mood pembaca ! Jadi, kalau blog anda amat lah serabut, lembab dan penuh bunyi bunyian ditambah pulak dengan pop ups window penyambut tetamu, Tak ke anda rasa anda dah menyusahkan tetamu untuk menjengah kerumah anda untuk singgah beraya? Hehe. Jadi, biarlah template blog anda tidak la se"havoc" mana tapi isi dalaman dia cantik dan best ! Macam buah manggis la ! Sedap woo ! Hehe.. 

So ... itulah adalah beberapa tips yang Nurul mampu kongsi.Semoga kita semua menjadi yang terbaik daripada yang terbaik.Apa Nurul tulis nie,apa-apa jelah.
A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

1 comments: