Kehidupan Sementara

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 15:48 Komen : 6 Tag :
Assalamualaikum wbt ...
Hello you guys ...

Petang-petang macam bila bukak je Facebook penuh dengan kata-kata yang menyakitkan hati.Allah itu Maha Mengetahui segala-galanya.Nurul just nak pesan je okey kepada semua umat manusia sebenarnya Nurul pun tidaklah sesempurna mana untuk menjalani kehidupan ini tetapi sekurang-kurangnya Nurul dah cuba untuk menegur.

Kepada akak-akak,abang-abang,pak cik-pak cik dan mak cik-mak cik sudah-sudahlah update status yang bukan-bukan tu.Dalam dunia facebook nie semua yang kita tulis tu orang boleh baca tak payah la bukak aib orang sebab nanti Allah bukak balik aib kita.Hal peribadi just simpan untuk diri sendiri dan jangan pergi cerita kat dalam facebook semua tu tidak baik.

Ingat mati itu pasti dunia ini hanya sementara tak payah ingat kita nie baik sangat kalau sembahyang sampai tidak ingat dunia sekali pun tapi diri sendiri suka bukak aib orang tak baik jugak.Sekarang nie Allah bayar cash tak payah tunggu mati atas dunia pun Allah dah bayar.

Ingat pesanan ini ...
A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

6 comments:

  1. kenapa Nurul?

    mmg FB tu ada kebaikan dan keburukkanyer kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tapi lebih ramai orang suka mengata dekat orang lain melalui FB bukak aib orang kan satu dosa

      Delete
  2. Cuba bersemuka dan tanya sebab apa jadi camtu . Bincang elok2 apa masaalahnya kemudian cuba selesaikan.

    ReplyDelete
  3. Btl tu dik.....FB ni kadang ada yg telah salah gunakannya..

    ReplyDelete