STOP Do Like That !!

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 16:21 Komen : 3 Tag :
Assalamualaikum wbt ...

Sekarang jika kita lihat banyak sangat kes mengata kat orang lain nie.Kali ini Nurul hendak bincangkan isu ini dengan rakan-rakan semua.Just tell me siapa suka orang kata dekat parents dia ? Boleh dikatakan semua orang tidak suka bukan.

Benda ini sebenarnya Nurul dah alami waktu balik sekolah tadi.Senang cerita tidak kira la tua atau muda just jaga bahasa dan sikap itu sudah cukup untuk buat orang sayang kat kita.Tidak perlu la nak kata dekat orang lain.Kata pun tanpa usul periksa mungkin dia buat sesuatu benda tu bersebab.Entah-entah apa yang kita kata dekat dia tu tidak betul kita pulak dapat dosa kering.Just ingat satu benda ja yang Allah ini akan bayar cash tidak perlu tunggu mati atas dunia lagi dia dah balas.

So kepada sesiapa yang suka sangat kerja mengata orang ini berhentilah sebelum anda diberhentikan oleh orang lain.Bukan apa Nurul dah kena jadi Nurul dah tahu macam mana rasanya.Jangan suka cari gaduh atau sakitkan hati orang lain takut nanti hidup kita sendiri yang merana.
A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

3 comments:

  1. Biarlah orang mengata kita,

    jangan kita mengata

    Biarlah orang memfitnah,

    jangan kita melakukannya

    Biarlah orang menzalimi kita,

    kita maafkan saja

    Biarlah orang mencaci kita,

    doakan petunjuk buat mereka

    Bercakaplah yang memberi faedah

    atau diam lebih baik.

    #Just sharing :)

    ReplyDelete
  2. skali kta menykitkn hati org..beratus kali org akn sakitkan hati kita krn dosa tnpa pengmpunan akn dibwa hingga ke akhrt.seribu tahun hidup pun tiada berkat.

    ReplyDelete
  3. biasanya yang kiter buat tu kan terbalik kepada kiter balik. beringat-ingat je la. sekali terkena selamanya kan terasa

    ReplyDelete