Maafkan Aku =(

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 16:31 Komen : 0 Tag :

Bukan aku sengaja nak buat kau sakit hati tapi masa aku kata tu aku masih dalam keadaan marah.Tak terlintas pun di fikiran aku nak buat kau marah atau sakit hati kat aku tapi aku dah terlanjur kata sebabnya kau maki aku tak henti-henti kau cuma fikir sakit hati kau saja tapi sakit hati aku ada kau fikir sikit pun tidak.Aku tahu apa yang aku buat tu salah tapi tak perlu la sampai kau nak maki-maki aku atau malukan dalam alam maya lagipun benda nie kita boleh selesaikan elok-elok kan.

Bila kau malukan aku dalam alam maya aku boleh terima lagi tapi bila kau malukan aku dekat sekolah aku dah tak boleh terima semua tu kau ingat aku nie apa tak ada perasaan ka sampai abang aku tanya apa yang terjadi .Jujur aku katakan aku tak berdendam dengan kau walaupun aku tahu cara kau maki aku sama macam kau maki binatang tepi jalan tapi aku still tak malukan kau macam kau malukan aku.

Lepas beberapa minggu kau tak tegur aku dan aku pun tak tegur kau aku mula rasa bersalah sebabnya aku telah musnahkan sebuah persahabatan yang telah lama terjalin tapi bila aku mintak maaf kau mula cakap dekat aku yang kau sakit hati la kau tak boleh lupakan apa yang aku kata kat kau la semua ada tapi penah kau fikir aku punya sakit hati penah tak kau ingat aku nie boleh ke lupakan apa yang terjadi dana apa yang kau katakan kepada aku serius aku katakan aku tak boleh lupakan semua tu tapi demi persahabatan yang telah lama terjalin aku mengalah tapi aku tak sangka kau sanggup buat aku macam nie.

Tak ape la dah kau kata anggap yang aku tak penah kenal kau aku boleh buat macam tu biarlah kenangan aku bersama kau menjadi kisah silam untuk aku ingati apabila aku besar nanti.Semoga kau sedar bahawa orang yang kau maki tu adalah manusia bukan binatang.Jika kau baca entry nie aku nak kau tahu yang aku dah lama maafkan kau.Sehingga aku berjumpa lagi dengan kau di lain hari dan di lain masa.wassalam....

p/s : Biarkan aku saja yang tahu apa yang kau telah buat kepada aku kerna aku bukan macam kau yang suka ceritakan kepada orang lain.



A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

0 comments:

Post a Comment