Ahhhhhh Apa Dah Jadi Nie

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 21:35 Komen : 0 Tag :
Assalamualaikum ....


Macam mana nie berat badan Nurul makin hari makin bertambah dah tak tau nak buat macam mana dah nie.Sedih gila bila pergi hospital tadi untuk buat rawatan susulan bila timbang aje Masya-Allah berat badan Nurul meningkat.Jadi doktor cakap kalau berat badan tidak turun penyakit Nurul kemungkinan akan menjadi semakin parah.


Doktor juga cakap yang Nurul perlu banyakkan senaman untuk stamina Nurul selain itu boleh memecahkan lemak Nurul jadi kalau Nurul bersenam seperti yang disyorkan tidak mustahil untuk Nurul jadi kurus.


Makan buah-buahan yang banyak untuk kesihatan diri.Buah-buahan juga boleh mencuci usus ia juga dapat memberi nutrisi yang cukup kepada tubuh badan.


Untuk jadi lebih sihat lebih baik ikut carta piramid nie okey.

Jadi tunggu apa lagi jom kita sama-sama amalkan gaya hidup yang sihat bersama Nurul bukan apa kalau nanti Nurul kurus korunk tak payah la nak jeles-jeles sebabnya korunk pun dah kurus macam Nurul.

nota purple : Jom kita kurus sama-sama

A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

0 comments:

Post a Comment