Kejujuran

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 21:15 Komen : 0 Tag :
Assalamualaikum ...

Bukankah kejujuran itu menyakitkan?Jadi adakah itu salah satu punca kenapa orang takut untuk jujur terutama pada orang yang tersayang?

Jadi apa pendapat korunk tentang kejujuran ini adakah ia perlu atau pun tidak?Tidakkah kita merasa sedih bila melihat orang yang disayangi ditipu oleh diri kita sendiri.Teramat sedih bila melihat rakan yang Nurul sayangi  menipu pasangan dia sendiri padahal ketulusan serta kejujuran dalam diri pasangan dia itu ada cuma dia tidak pandai untuk keluarkan nya.

Meskipun dia tahu yang kawan Nurul nie tipu dia kenapa dia masih sanggup bertahan sehingga kini adakah dengan pengorbanan ini tidak cukup untuk membuka mata rakan Nurul yang dalam percintaan ini amat memerlukan kejujuran atau dia yang berpura-pura tidak nampak keikhlasan pasangan dia itu.

Konflik tercetus dalam perhubungan bila tidak ada kepercayaan dan kejujuran dalam diri pasangan tersebut.Jadi jagalah pasangan anda dan jangan sesekali rosakkan kepercayaan yang telah dia berikan kerana sekali kita tipu jangan harap kepercayaan itu akan hadir kembali.

nota hijau : Bertapa penting kejujuran itu

A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

0 comments:

Post a Comment