Doa Menguatkan Ingatan

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 14:01 Komen : 0 Tag :


Maksudnya:
"Dengan nama Allah, Maha Suci Allah, Dan segala pujian bagi Allah, Tiada Tuhan yang sebenar melainkan Allah, dan Allah Maha Besar (Maha Berkuasa) Tidak ada kekuasaan
dan Kekuatan melainkan dengan (pertolongan) Allah yang mulia, Yang mengetahui sebanyak bilangan huruf yang tertulis sepanjang zaman" 


Doa ini sangat sesuai bagi anda yang sedang belajar dan menghafal sesuatu. Sangat berguna untuk mereka yang sedang menelaah mata pelajaran dan ilmu sama ada anda di sekolah atau di pusat pengajian tinggi dan di sekolah-sekolah pengajian agama.

Doa ini saya peroleh daripada Ustaz Ayub di MPTI, Johor Bahru tahun 1985 dahulu. Doa asal sudah berwarna cokelat. Saya cuba tulis balik, ternyata tangan saya begitu kaku untuk menulis seni khat itu, kalau kalian pakar tulisan khat, usah lupa emel dan attach file kepada saya, biar saya siarkan di sini dengan lebih indah dan jelas.


A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

0 comments:

Post a Comment