Pening La Dengan Sikap Kawan-Kawan

Penulis : Nurul Fatihah Shahronizam Masa : 19:05 Komen : 0 Tag :

Mesti korg tertanya knpa la Nurul pening dengan sikap kawan-kawan Nurul nie kan okey mai sini nak cerita bukan Nurul nak salahkan sesiapa kalau ikutkan dua-dua salah tapi apa kan daya Nurul tersepit antara dua insan yang digelar kawan okeyh macam nie ceritanya..........

Si D menegur saya kerana saya menegur kawan dia iaitu kawan baik saya

Si D :aku x terasa laa okey ?? dia mamber baekk aku aku . so aku akan sokong dia laa . ag pun kalo unx betoix2 berubah . unx x kan layan la fbx2 nieh . fb kan jalan pintas k neraka ? ko x tkott ke ??ko kan nakk berubh

Saya :tpy kalo kita guna sebaik2nya x p
abis kalo neraka asl ustaz2 pakai?
ckp guna otak
ngan ilmu
nk fight ilmu agama ngan aku?

Si D:eh . ko tersa ka amin ?? eshx3 . aku x sempurna mcm unx laa .aku x layakk nakk tegur owg ag .ilmu aku x ckop

Saya :ermm
aku x terasa
tpy ko sebut aku
so sape x jwb?

Si D :yelax3

Saya :jgn smpai aku tegur ko
pakai gmbr x tutup aurat
rambut nampak

Si D :haha . suka aty aku laa kan ?? aku yng nakk tanggung dosa aku . so ko x yah risau la okey ??

Saya :ermm
ok3
fine
kalo ko maty

Saya :ko gali sendiri kubur
ko kapan sendiri
ko tahlil sendiri

Si D :lagi pun x semua owg yng pakai tudung tuh sempurna . nthx2 peragai kalah setan . asal aku tengok belen yng ramai pkai tudung?? coz nakk tutup kesalahan depa ja

Saya :ko sembahyang sendiri
jngn susahkn umat islam
yg nk buat fardu kifayah tuk ko
ko fitnah agama elok3 sikit
kalo pakai tudung tu baik la
ko fitnah agama sama ko fitnah islam
ko boleh jatuh murtad
ko nk kafir k?

Si D :heyy diam laa ??? ko nieh belagakkk nakk mampos . !!!

Astagfirullah Alazim...adakah saya yg salah??....sila komen untuk membetulkan saya...

Macam tu la ceritanya kalau korg semua ada pendapat untuk baikkan diorg balik sila beritahu ye sebabnya Nurul pun tak tahu macam mana nak baikan diorg berdua pening kepala Nurul kalau macam nie

A true muslimah : never forget that Islam, which encourages her to look attractive under the permitted limits, is also the religion that's warns her against extravagance ^_^

0 comments:

Post a Comment